Yeni Türkü 80ler

ana başlık

Yıl 2009… Lisedeki ilk yılımda mezuniyet töreninde sahne alacak 1. sınıflardan oluşan bir müzik grubu oluşturmasıyla başladı Yeni Türkü maceram. Provaların birinde hocamın ”Telli Telli”yi çalalım dediğinde eee tabi Üfürükçü olarak introyu çalmak bana düşmüştü. İşte o provadan sonra 30 yıldır var olan bu müzik topluluğunun güzel melodilerine kendimi kaptırdım. 7 yıldır takip ettiğim Yeni Türkü’yü ”Neden bu kadar geç farkettim ?” diye vahlanarak geçirmekle beraber çaldığım enstrumanı Yeni Türkü şarkılarıyla geliştirerek kendime ”Üfürükçü” ismini taktım. Şimdi benim Üfürükçü olmamı sağlayan bu mükemmel müzik grubunun güzel şarkılarıyla bir yolculuğa çıkalım… 😉

İlk Türkü ”Buğdayın Türküsü”

bugdayin_turkusu_500

İlk albümleri olan ”Buğdayın Türküsü” 1979 yılında çıkmış olmasına rağmen, grup kurucularının müzikal işbirliği, 60lı yılların sonlarında Selim Atakan ve Derya Köroğlu’nun Ankara Fen Lisesi’ni Milliyet Liselerarası Müzik Yarışması’nda temsil etmesine dayanır. Yıllar sonra bu müzikal işbirliği Selim Atakan’ın üniversitede tanışıp evlendiği eşi Zerrin Atakan’ın katılımıyla çiftin Ankara Bahçelievler’deki mütevazı evinde yeniden doğacak ve ilk albümleri ”Buğdayın Türküsü”nün temelleri bu evde atılacaktı. Grup ismini ise sadece 3 sayı basılabilmiş Yaşar Miraç’ın arkadaşlarıyla yayımladığı ”Yeni Türkü” isimli gazeteden almıştır. Geleneksel halk şiirinin güncel bir üslupla yazılmasına dayanan bu akımın ismi, o eserleri halk müziğinden yararlanarak yeniden yorumlayan bu üçlüye yakışan en güzel isim olabileceğini fark eden akımın öncüsü olan arkadaşları Yaşar Miraç onlara bu ismi önermiş ve grup üyeleri de bu ismi benimseyerek yola çıkmışlardır.

Çok zor şartlarda ve kısıtlı imkanlarla yapılan bu albüm, grubun politik söylemlerini en net dile getirdiği albüm olmuştur. Zerrin Atakan ve Derya Köroğlu’nun beraber bugdayin-turkusu-01-500söylediği şarkılardaki bütün enstrümanlar grup elemanları tarafından çalınmıştır. Yaşar Miraç, Can Yücel, Nazım Hikmet ve Kemal Burkay gibi şairlerin şiirlerinin bestelenmesiyle oluşmuş albümdeki tüm besteler Selim Atakan ve Derya Köroğlu’na aittir. Halk müziği ögelerinin flüt, piyano gibi batı enstrümanlarıyla harmanlandığı bu albüm ZE Plak etiketiyle az sayıda basılmıştır. Kendi imkanlarıyla söylemlerini özgün bir üslupla dile getiren bu üçlü 1980 askeri darbesinin yasaklamalarından nasibini almış ve yasaklanarak piyasadan toplatılmıştır. İşte Buğdayın Türküsü…

Spotify’da Dinlemek İçin

Sardunyaya Ağıt 1979 (enstrümantal)

Devşirme Şarkılarla Akdeniz’e Yolculuk…

akdeniz akdeniz

Kısıtlı imkanlarla yaptıkları albümleri yasaklandıktan sonra kabuğuna çekilip müzik yapmaya devam eden Yeni Türkü, kadrosuna yeni isimler katarak yoluna devam etmiştir. Ev provalarıyla oluşturdukları yeni şarkılarla yoluna devam edecek grup bir sonraki albümde yepyeni bir müzikal anlayış benimseyecek ve uzun süre bu anlayışı geliştirerek kendilerini diğer müzik gruplarından farklı bir konuma taşıyacaklardı. Yepyeni enstrümanlar ile yola çıkan grup bize 1983 yılında adı gibi Akdeniz kokan ”Akdeniz Akdeniz” albümünü armağan etmiştir. İşte albümü yapan o günkü Yeni Türkü kadrosu…

Selim ATAKAN: Piyano, Flüt, Kanun, Akordeon
Derya KÖROĞLU: Solo Vokal, Gitar, Vurmalı Çalgılar
Murat BUKET: Ud, Gitar, Vurmalı Çalgılar, Vokal
Tuğrul BAYRAK: Basgitar
Tuncer TERCAN: Solo Vokal, Bağlama
Eftal KÜÇÜK: Buzuki, Kemençe, Gitar
Zerrin ATAKAN: Solo Vokal

Albüm 1983 yılında Safora etiketiyle LP olarak piyasaya çıkmıştır. 10 şarkı bulunan albümde 3 enstrümantal şarkı bulunup hepsinin bestesi Selim Atakan imzası taşımaktadır. ”Mitari’nin Gelini” isimli enstrümantal parça 1981-82 sezonu Atıf Yılmaz’ın yönettiği ”Delikan” isimli filmin müziği olup Sinema Yazarları Derneği’nden ”En İyi Film Müziği” ödülü almıştır. Albümde buzukinin daha ön planda olduğu 2 devşirme şarkı vardır. Orijinali  Haris Alexiou’nun 1979 yılında yayınladığı ”Ta Tragoudia Tis Haroulas” albümünde olan ”Teli Teli Teli” ve ”Pes Mou Pos Ginetei” adlı şarkılar Murathan Mungan’ın yazdığı Türkçe sözlerle ‘Telli Telli” ve ”Maskeli Balo” ismiyle albümde yerini almış ve çok sevilmiştir. akdeniz akdeniz arka kapakAlbümde yer alan sözleri Murathan Mungan’a ait olan diğer iki şarkı ise sahneye konulamamış bir müzikalin şarkılarıdır. ”Çember” ve ”İstersen Hiç Başlamasın” Mungan’ın yazdığı ”Şarkıcı Kız Kezban’ın Önlenebilir Tırmanışı” isimli müzikal için Selim Atakan besteleriyle yapılan iki harika şarkıdır. Hala dillerde olan bu şarkılar haricinde iki tane Selim Atakan imzası taşıyan ”Akdeniz Akdeniz” ve ”Yılmaz Peşrev” albümde Yeni Türkü müziğini bize en güzel özetleyen iki enstrümantal parça olmasıyla dikkat çekiyor. Grubun isim babası Yaşar Miraç’ın sözleriyle hayat bulan bir Selim Atakan bestesi olan ”Gurbete Kaçacağım” da Zerrin Atakan’ın sesiyle hayat buluyor… Albümdeki son şarkı ise Nazım Hikmet imzalı bir elbiseli şiir olan ”Öldükten Sonra”… Bu elbiseli şiir de Tuncer Tercan’ın sesiyle hayat buluyor… Ankara Stüdyo A’da kayıtları yapılan albümdeki bütün düzenlemeler gruba ait olup albümlerinin arka kapaklarında stüdyolardaki çalışmalarda grubu yalnız bırakmayan Alpay’a ve grubun bir üyesi gibi içtenlikle çalışan tonmayster Müjdat Akgün’e, Aydın Ülken’e ve Haluk Mesci’ye özel olarak teşekkür ediyor. Belki de albümündeki en özel ayrıntısı arka kapaktaki şu yazı…

”Akdeniz Akdeniz” Yeni Türkü’nün ikinci plağı.

İlki ”Buğdayın Türküsü” adıyla 1979’da yayımlandı

Bu albüm 25 hafta Hey Dergisi listesinde kalmış ve çok satan yerli LP listesinde 3. sıraya kadar yükselmiştir. Bu albümden sonra Yeni Türkü’ye yer verilen haberlerden en önemlilerinden biri 18 Haziran 1984 yılında çıkan Hey Dergisi’ndeki konser haberleriydi. Üniversitelerarası Sanat Gösterileri için Ankara’dan gelen grup bu albümdeki şarkılar ve gelecek albümünde dinleyeceğimiz şarkılarla beraber Yunanca parçalarda seslendirerek konser yapmış ve çok beğenilmiştir. Ama bir kaç hafta öncesinde yayımlanan Hey Dergisi’ndeki listelerde o albümün belkide en sevilen şarkısı olan ”Telli Telli”nin yer aldığı liste beni oldukça şaşırttı.

20160213_120921
6 Nisan 1986 Hey’e Göre Dillerdeki Şarkılar Listesi

Hani albümdeki bağlama çalınan şarkılardan birini bu listede görsem bir nebze hak verecektim ama ”Telli Telli” nin bu listede olması Yeni Türkü müziğinin ilk başta ülkedeki basın organları tarafından sağlıklı anlaşılamadığının en önemli göstergesi olmuştur. İşte o harika Yeni Türkü albümü…

Selda Bağcan, Kamuran Akkor, Mor ve Ötesi, Coşkun Sabah, Bülent Ersoy (malesef ki 😀 ) gibi sanatçılarında daha sonra yeniden düzenleyerek seslendireceği grubun en sevilen şarkısı olan ”Telli Telli” nin TRT canlı performans görüntüleri… (1983)

Spotify’da Dinlemek İçin

Çekirdek Sanatevi Resitali – 1985

Yeni Türkü, 1985’te Bülent Ortaçgil ve Fikret Kızılok’un kurduğu, Ezginin Günlüğü, Erkan Oğur, Grup Gündoğarken gibi önemli sanatçı ve müzik gruplarının dinletiler gerçekleştirdiği Bostancı’da bulunan Çekirdek Sanatevi’nde bir dinleti gerçekleştirmiştir. Bu sanat evinin en önemli özelliği dinletiyi kaydederek dinleti sonunda katılan konuklara çekirdekkaset olarak basılarak dağıtılmasıydı. ”Akdeniz Akdeniz” albümü ve bir yıl sonra yayınlayacakları ”Günebakan” albümünden şarkılar seslendirdikleri albüm (diğer Çekirdek Dinletileri gibi) bugün piyasada bulunamayan Yeni Türkü albümlerinden biridir. Sadece kaset olarak basılan bu albümde sadece konserlerde söyledikleri söyledikleri Azeri türkü ”Aykız”, Bulgar halk kahramanını anlatan ”Nichola” ve ”Akdeniz Akdeniz” albümünde Zerrin Atakan’ın sesinden dinlediğimiz ”Gurbete Kaçacağım” Tuncer Tercan tarafından seslendirilmiştir. Diğer şarkıların Derya Köroğlu tarafından seslendirildiği bu kayıtta kasete sığmadığı için A yüzündeki ”Maskeli Balo” ve Tuncer Tercan’ın seslendirildiği B yüzündeki ”Gülebilmez Gülüm” şarkıları için yarım kalmıştır. İnternetten bulabildiğim kadarıyla Çekirdek Dinletisi…

”Abdullah”lı 2 Albüm

Günebakan

”Akdeniz Akdeniz” albümünün beğenilmesinden aldığı rüzgarla Yeni Türkü kadrosunda da biraz değişiklik yaparak Kasım 1985’te yeni albüm için Ankara Stüdyo A’da çalışmalarına başlamışlardır. Haziran 1986’da tamamlanan ”Günebakan” Temmuz 1986’da Dost Kitabevi etiketiyle LP olarak yayınlanır. İşte albümü yapan o günkü Yeni Türkü kadrosu…

Selim ATAKAN: Piyano, Roland Juno 106
Tuğrul BAYRAK: Basgitar, Vokal
Murat BUKET: Ud, Gitar, Vokal
Derya KÖROĞLU: Gitar, Solo vokal
Fuat OBUROĞLU: Flüt, Blok flüt
Cengiz ONURAL: Klasik kemençe
Konuk Sanatçılar
Vesile BUKET: Vokal (Günebakan, Göç)
Haluk DERİNÖZ: Kanun (Günebakan,Bağbozumu)
Erkan OBAN: Perdesiz bas gitar (Günebakan)
Bahadır SUDA: Fender Rhodes (Başka Türlü Bir Şey)
günebakan1986 yılında yayınlanan bu albümde önceki albüme göre bazı farklılıklar göze çarpıyor. Bu farklılıklardan en önemlilerinden biri bütün şarkıları Derya Köroğlu’nun seslendirmesi olmuştur. Şarkılarda önceki albüm gibi buzukinin bulunmaması da ayrı bir farklılık olarak göze çarpıyor. Klasik Türk Müziği ve ritim ögelerinin daha aktif olduğu albümde yenilikler kadar değişmeyen belirli nüanslarda göz ardı edilemez. Önceki albümde olduğu gibi bu albümde de Haris Alexiou’nun 1979’da yayınladığı albümünde yer alan ”Ola Se Thimizoun” isimli şarkının Murathan Mungan tarafından yazılan sözlerle ”Olmasa Mektubun” olarak albümde yer alması değişmeyen nüanslardan sadece biri… Biri Derya Köroğlu’na ait olan ”Bağbozumu” diğeri de Selim Atakan’a ait olan ”Üsküdarlı” isimli iki enstrümantal parça da gurubun enstrümantal parçalardan vazgeçmediğinin en önemli göstergesi… Ve albümdeki en güzel ayrıntılardan biri de önceki albümlerinde de yer verdikleri elbiseli şiirler… Can Yücel’in iki şiirini birleştirerek oluşturdukları sözlere Derya Köroğlu’nun diktiği elbiseyle yaratılan ”Başka Türlü Bir Şey” hem düzenlemesiyle hem de flüt, kemençe ve ud üçlüsünün mükemmel uyumuyla bizi adeta farklı diyarlara götürüyor… Necati Cumalı’nın sözlerini günebakan arka kapaktaşıdığı elbiseli şiir ”Göç”, Ahmet Erhan’ın sözleriyle bestelenen elbiseli şiir ”Kalırsa Bir Soru” ve yine Can Yücel’in bir başka elbiseli şiiri olan ”Yaprak Dökümü” de albümde yer almaktadır. ”Rüzgar” ve albüme ismini veren ”Günebakan” isimli şarkılar da albümdeki sözleri bundan sonra Yeni Türkü albümlerinde yazdığı sözlerle aklımıza kazınacak olan Meral Özbek’e ait harika parçalardır. Sözleri ilk iki şiir kitabını Yeni Türkü şiir yayımlarından çıkaran şair Turgay Fişekçi ‘ye ait olan ”Bahar Şarkısı” da albümün en dikkat çeken şarkılarından biridir.
Ritim programlamasını önceki albümde de beraber çalıştıkları Müjdat Akgün’ün yaptığı bu albüm her bir şarkısıyla Yeni Türkü’nün en önemli albümlerinden biri olarak yerini almıştır. İşte Günebakan albümü…
Hey Dergisi’nin 15 Kasım 1986 tarihli sayısındaki habere göre Yeni Türkü, 7-8-9 Kasım 1986 yılında Ortaköy Sineması’nda mini bir konser dizisi düzenleyerek albümlerinin ne kadar çok sevildiğini İstanbul seyircisiyle buluşarak bir kez daha kanıtlamıştır. Ama o haberde benim için en dikkat çekici şey konserde Murat Buket’in sözleri oldu…
Bir müzikale ait müzikleri yapmak için Ankara’dan düştük yola. İstiklal Caddesi’ne doğru… Çağdaş ozanların günümüze ait deyişleriyle birlikte…
Hey 15 Kasım 1986
 Bu müzikal acaba hangi müzikaldi ? Acaba müzikal sahneye kondu mu? Veya Murat Buket farklı bir şey mi söylemek istedi? Bir bilgim yok malesef ki 😦 Bir gün bu ayrıntıyı da öğrenmek dileğiyle…
Eee ”Abdullah” kim? derseniz onu birazdan anlatacağım 😉
Yeni Türkü 1986 yılında ”Badi”, ”Firar”, Antalya Altın Portakal En İyi Film Müziği medium_yeni_turku_film_muzikleriödülü alan yönetmenliğini Şerif Gören’in yaptığı ”Derman”, ”Akdeniz Akdeniz”
albümlerinde de müziği bulunan SİYAD Müzik ödülü alan ”Delikan” gibi filmlerin müziklerinin de bulunduğu sadece enstrümantal şarkılardan oluşan bir albüm yayınlar. Sadece kaset olarak Dost Kitabevi tarafından basılan bu albüm ne yazık ki Yeni Türkü’nün gölgede kalmış bir albümdür ve bence artık yeniden basılarak biz Yeni Türkü hayranlarına armağan edilmesi zamanı çoktan gelmiştir. Umarım bir gün bu hayal gerçek olur…

Dünyanın Kapıları

Günebakan albümüyle müzikal başarılarını konserlerindeki seyircilerinin coşkusuyla kanıtlayan Yeni Türkü, dönemin en önemli gençlik ve müzik dergisi olan Hey Dergisi’nin yıllık değerlendirmelerinde En İyi Grup dalında 6. sırada ve Hey Liste verilerine göre En İyi Grup dalında 4.sırada  yer alarak başarısını perçinlemiştir. 1987 yılında çıkaracakları albümün habercisi 30 Mayıs 1987 yılında çıkan Hey Dergisi’ndeki haber olmuştur. İBB Şehir Tiyatroları’nın düzenlediği Gençlik Günleri kapsamında verdiği konserlerine ”Dünyanın Kapıları” ismini veren grup yeni albümün ismini adeta bize önceden haber vermişlerdir. Haziran – Temmuz 1987 de 225 saatlik bir stüdyo çalışmasının ardından ”Dünyanın Kapıları” Göksoy etiketiyle ardına kadar açılmıştır… İşte albümü yapan ekip…

Selim ATAKAN: Piyano, Roland Juno 106
Tuğrul BAYRAK: Basgitar, Vokal
Murat BUKET: Ud, Gitar, Vokal
Derya KÖROĞLU: Gitar, Solo vokal
Fuat OBUROĞLU: Flüt, Blok flüt
Cengiz ONURAL: Klasik kemençe

Konuk Sanatçılar:

Sumru AĞIRYÜRÜYEN: Vokal (Yeşil Şarkı, Dönmek, Sesler Yüzler Sokaklar, Resim)
Murat AYDEMİR: Tambur (Yolculuk, Terkeden, Konuğum Ol)
Reha FALAY: Kanun (Yolculuk, Yeşil Şarkı)
Timuçin GÜRER: Vokal (Göç Yolları)
Ayşe TÜTÜNCÜ: Vokal (Göç Yolları), Synthesizer (Dönmek)

dünyanın kapılarıBu albüm önceki albümle büyük benzerlikler taşıdığı için bir devam albüm olarak görülebilir ama bu albümde de bazı yenilikler göze çarpıyor. Zerrin Atakan’dan sonra ilk defa bir kadın vokal bu albümde karşımıza çıkıyor. Bir diğer yenilik ise konuk sanatçı sayısındaki artış… Yıllar sonra ”İncesaz” ile bestelerini dinleyeceğimiz Murat Aydemir’in bu albüme katkı vermesi ise dikkat çekici bir başka  ayrıntı… Öte yandan değişmeyen ortaklıklarla oluşturulmuş 11 şarkının hepsi harika şarkılar… Murathan Mungan sözleriyle hayat bulan ”Dönmek”, ”Terkeden”, ”Göç Yolları” ve ”Sesler Yüzler Sokaklar”, Can Yücel’in elbiseli şiirleri olan ”Yeşil Şarkı” ve ”Sardunyaya Ağıt”, Meral Özbek’in sözleriyle hayat bulan ”Resim”, Turgay Fişekçi’ye ait olan ”İşte Yine Gidiyorum” ve Ahmet Telli’ nin elbiseli şiiri olan ”Kalırsa Bir Soru” gibi şarkıların oluşturduğu bu albüm bir başyapıt olarak Yeni Türkü hayranlarının vazgeçilmezi olmuştur. Albümdeki dikkat çekici bir diğer şarkı da ”Sardunyaya Ağıt”… Daha önce 1979 yılında Yeni Türkü - Dünyanın Kapıları (Arka)grubun yasaklanan ilk albümünde Zerrin Atakan’ın sesinden dinlediğimiz bu şarkı bu kez Derya Köroğlu’nun sesiyle yeniden hayat buluyor… Ama en dikkat çeken şarkı albümdeki iki enstrümantal eserden biri olan ”Bengi”… Albümün LP olarak yayınlanan versiyonunda bulunan şarkı kaset versiyonunda bulunmamıştır. Yıllar Sonra bu iki albümün beraber basıldığı CD versiyonunda da ”Bengi” isimli enstrümantal parça yer almamıştır. Yıllar sonra bulduğum bu güzel şarkının neden kaset ve CD versiyonlarında yer almadığı ayrı bir merak konusu…

İşte Dünyanın Kapıları…

Ve bu albümden bir kaç şarkının klipleri…

Sesler Yüzler Sokaklar (Şarkının videosunu videoyu paylaşan kişilerin ayarları sebebiyle ekleyemiyorum 😦 )

Spotify’da Dinlemek İçin

Gelelim ”Abdullah” a 😀

26 Eylül 1987 yılında yayımlanan Hey Dergisi’nde Yeni Türkü ile yapılmış belkide ilk kapsamlı röportaj beni hem heyecanlandırdı hem de kahkahalara boğdu 😀 Neden mi ?

-Müziğiniz için söylenecek çok şey var ama perküsyon yetersizliği de gözden kaçmıyor. Ne dersiniz ?

-Aslında bizim perküsyon sorunumuzu ”Abdullah” hallediyor. (Ritim programlama aletlerine bu ismi takmışlar!!!) Bir ara bateri denedik Ezginin Günlüğü de denedi ama olmadı… Bizim müziğimize bateri uymuyor ama perküsyon konusunda bir yenilik yapmamız gerektiğine de inanıyoruz…

Röportaj: Kanat Atkaya

Hey Dergisi 26 Eylül 1987

 İçindeymişik Yeşilmişik Sazmışık…

Bu iki harika albümden sonra artık rüştünü ispat etmiş, ülke çapında tanınan ve çok sevilen müzik grubu olarak hayatımızda yer alan Yeni Türkü, konserlerine devam etmekteydi… Yeni albüme adını koyacak şarkının haberi 4 Nisan 1988 tarihinde yayımlanan Hey Dergisi’nde biraz yanlış bir biçimde ifade edilmiştir ne yazık ki… Haberde Çukurova Tıp Fakültesi Öğrenci Derneği’nin düzenlediği konseri gözlemleyip haber yapan Murat Doğukan, grubun konserde söylediği şarkıları sıralarken ilkinde ”Yanılmışık” yazılan şarkının ismi, yazısını tamamlarken de ”İlk kez Adana’da seslendirdikleri ”Yeşil Beşik” ile alkış tufanına son verdiler” diyerek şarkının adı konusunda yapılabilecek bütün ihtimalleri denemiştir 😀 . Neyse ki grup bu kelime belirsizliklerine 24 Eylül 1988’de ”Yeşilmişik” albümünü yayınlayarak cevap vermiştir.

Selim ATAKAN: Klavyeli Çalgılar, Ritim Programlama
Derya KÖROĞLU: Solo Vokal, Gitar, Bağlama, Ritim Programlama
Tuğrul BAYRAK: Bas Gitar
Murat BUKET: Ud, Gitar, Vokal
Fuat OBUROĞLU: Flüt, Klarnet
Cengiz ONURAL: Klasik Kemençe, Gitar

Konuk Sanatçılar

Zerrin ATAKAN: Solo Vokal (Yitik Bahar)
İsmail SOYBERK: Perdesiz bas
Namık TAŞPINARLI: Keman
Gürcan AKTALAY: Kanun
Hakkı DOĞAN: Viyola
Saruhan ERİM: Vokal
Bülent SOMAY: Vokal
Ayşe TÜTÜNCÜ: Vokal

yeşilmişikAlbüm kayıtları, Haziran – Ağustos 1988 yılında YHB Ulus Stüdyosu’nda Halis Bütüney tarafından gerçekleştirmiştir. Albümdeki ana Yeni Türkü kadrosu haricinde stüdyo başta olmak üzere bir çok değişiklik göze çarpıyor. İlk iki albümde solo vokal ve vokal olarak ana kadroda olan Zerrin Atakan konuk sanatçı olarak bulunması dikkat çekici bir ayrıntı… Bu albümde de ”Abdullah”ı kullanmaktan vazgeçmeyen Yeni Türkü, Abdullah’ın kontrolünü Selim Atakan ve Derya Köroğlu’na vermiştir. Derya Köroğlu tarafından bestelenen bir diğer Can Yücel şiiri olan ”Yeşilmişik” ile açılan albümde Meral Özbek’in babası için yazdığı sözlerin Derya Köroğlu bestesiyle buluşmasıyla oluşan ”Açelya”, orijinali Edward Estlin Cummings’e ait olan şiirin Barış Pirhasan adaptasyonuyla oluşan ”Yağmurun Elleri”, önceki albümlerde de harika şarkılara imza atan Murathan Mungan – Derya Köroğlu ikilisinin ürünü ”Fırtına” ve Lale Müldür’ün şiirine Selim Atakan’ın müziğiyle diktiği elbiseyle hepimizi mest eden elbiseli şiir ”Destina”yeşilmişik arka kapak albümün en sevilen şarkıları olmuştur. Önceki albümde olduğu gibi bu albümde de ”Buğdayın Türküsü” albümünde olan ”Mamak Türküsü”, ”Sonbahardan Çizgiler” ismiyle Derya Köroğlu tarafından yeniden yorumlanmıştır. Selim Atakan’a ait olan ”Arkadaşlar Ayrılıklar” ve Cengiz Onural’a ait olan ”Semai” albümde olan iki enstrümantal şarkı olarak yerini almıştır. Albümün en özel çalışmalarından biri de kapanışta karşımıza çıkan ”Açelya Üzerine Bir Çeşitleme” isimli enstrümantal şarkı… ”Açelya” şarkısının melodik yapısı üzerine çeşitleme yapılarak oluşturulan parça Yeni Türkü’nün müzikal altyapısı ve müzik kalitesinin ne kadar üst düzeyde olduğunu bir kez daha kanıtlıyor…

İşte Yeşilmişik…

Ve klipler…

Destina’nın canlı performans kaydı (TRT 1989)

Spotify’da Dinlemek İçin

80li yıllar son bulurken artık müzik hayatımızda samimi, içten sözlerle mükemmel müzikleri buluşturan kaliteli bir müzik grubu vardı… Bu grup hayatımıza 90lı yıllarda da yeni şarkılarla ve yeni elbiseli şiirlerle damga vuracak ve  yüreğimizin en derinine ulaşacaktı… 90lar yazıma kadar görüşmek üzere… 😉

NOT: Hayatımın en özel şarkısı olan Fırtına’nın klibi olduğu ve bunu unuttuğumu sanmayın… 🙂 Klipler 90lı yıllarda yeni ekiple çekildiği için bunu Yeni Türkü 90lar yazıma saklıyorum 😉

Reklamlar

Yeni Türkü 80ler” için bir yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s